Toimitusehdot
Aisti Plus Oy (Y-tunnus 2971591-5, PL 202, 00101 Helsinki) myy tuotteita yksityishenkilöille sekä yrityksille Suomeen. Osa tuotteista sisältää arvonlisäveron 24%. Käytetyt tuotteet myydään useimmiten marginaaliverollisena. Kunkin tuotteen veromuoto on kerrottu tuotesivulla hinnan alapuolella.
Asiakas sitoutuu toimitusehtoihin tilauksen tehdessään.
Pidätämme oikeuden hintojen, toimituskulujen ja näiden ehtojen muutoksiin. Ne ovat kuitenkin aina nähtävilläsi ennen tilausta. Asiakkaan tulee tutustua kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin ennen tilausta.
Emme vastaa ylivoimaisen esteen (Force major) aiheuttamista yllätyksistä tai viivästyksistä. Olemme sinuun yhteydessä tällaisessa tilanteessa.
Alle 18-vuotiaat tarvitsevat tilaamiseen holhoojan luvan.
Toimituskulut ja toimitustavat
Posti
Voit valita toimitustavaksi Postin, noudon Riihimäen toimipisteeltä tai kotiinkuljetuksen.
Tuotteet pyritään postittamaan 1-3 arkipäivän kuluessa tilauksesta.
Kun tilauksesi on lähetetty, saat siitä vahvistuksen sähköpostiisi. Vahvistuksessa on mukana Postin seurantakoodi.
Postikulu Suomessa on 9.90€/tilaus.
Postikuljetuksen voit valita joko postin toimipisteeseen tai pakettiautomaatiin. Paketin koko saattaa asettaa rajoituksia paketin toimittamiselle automaattiin.
Huomaathan, että Posti säilyttää saapuneita paketteja noutopisteessä korkeintaan 7vrk. Noutamattomista ja mahdollisesti uudelleen lähetettävistä paketeista laskutamme uudet toimituskulut.
Kuljetus ja nouto
Valitessasi toimitustavaksi kotiinkuljetuksen tai noudon Riihimäen toimipisteeltämme, olemme yhteydessä mahdollisimman pian tarkempien yksityiskohtien sopimiseksi. Pääsääntöisesti molemmat onnistuvat 1-3 päivän kuluessa.
Noutaminen Riihimäen toimipisteeltä on ilmaista, mutta meillä ei ole myymälää emmekä ole aina paikalla, joten odotathan, että olemme sinuun yhteydessä noutoajankohdasta sopiaksemme.
Jos valitset toimitustavaksi noudon tai kotiinkuljetuksen, on nouto tehtävä/toimitus vastaanotettava 14 päivän kuluessa tilauksesta tai muussa tapauksessa pidätämme oikeuden tilauksen peruuttamiseen ellei erikseen ole sovittu pidemmästä odotusajasta.
Kuljetusmaksu kotiintoimituksessa on 0.50€ / kilometri mitattuna Riihimäen keskustasta. Voit arvioida toimituksen hinnan esimerkiksi Google Maps-palvelussa laittamalla lähtöpisteeksi “Riihimäki” ja kohteeksi toimitusosoitteen ja kertomalla etäisyyden 0.50€:lla. Lähetämme toimituksesta laskun sähköpostitse jälkikäteen. Olemme sinuun erikseen yhteydessä toimitusajankohdasta sopiaksemme tilauksen tehtyäsi.
Maksimi kotiinkuljetusetäisyys on 100km ellei erikseen ennen tilausta ole sovittu muusta.
Tiettyjen tuotteiden kohdalla on maininta postituksen mahdottomuudesta tuotteen koon/herkkyyden takia. Tällaisen tuotteen ollessa ostoskorissa, ei postitus ole valittavana. Jos haluat ostaa samalla kertaa myös postitettavan tuotteen, tee erillinen tilaus siitä.
Maksaminen
Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.
Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.
Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/
Maksutavat
Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Fellow Lasku.
MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.
Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/
Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.
OP Lasku – Joustava tapa maksaa verkko-ostokset. Kaikkien pankkien asiakkaille. OP Laskulla voit tehdä enintään 5 000 euron suuruisia ostoksia ja maksaa ne korottomasti pois 45 vuorokauden sisällä. Halutessasi voit pilkkoa laskun useampaan maksuerään. Ostoksesi näkyvät yhdessä paikassa, joten pysyt helposti perillä rahan käytöstä. Luottorajan avulla pidät kulutuksen haluamissasi rajoissa. Saat laskut kätevästi sähköpostiisi. Verkkopalvelussamme näet tietoja OP Laskun käytöstäsi ja tekemiesi ostosten summan. Voit käyttää OP Laskua, jos olet maksukykyinen yli 20-vuotias, ja sinulla on suomalaisen pankin verkkotunnukset. Lisätietoja OP Laskuun liittyen löydät osoitteesta: https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/paivittaiset/maksaminen/op-lasku
Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot
Visma Payments Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16)
Postiosoite: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta
Peruutusoikeus ja palautusehdot
Aisti Plus Oy palautustunnus: 676326
Asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukaisesti oikeus peruuttaa tilaus 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Ilmoitathan palautuksesta sähköpostitse osoitteeseen info@aistiplus.fi. Tuote tulee palauttaa 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksen tekemisestä siinä kunnossa kun se oli saapuessaan sinulle ja huolellisesti pakattuna. Palautus tapahtuu viemällä paketti Postin palvelupisteeseen ja kertomalla yllä näkyvä palautustunnus virkailijalle.
Palautamme maksusi 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksen saapumisesta ja tuotteen saapumisesta todistetusti Postin kuljetettavaksi tai suoraan Aisti Plus Oy:n haltuun.
Mikäli tuotteelle on aiheutunut kunnon heikkenemistä tai kulumaa, pidätämme oikeuden laskuttaa sen osuuden.
Pakettia ei voi palauttaa jättämällä noutamatta tilauksen Postista vaan siitä on aina tehtävä palautusilmoitus sähköpostitse! Pakettia ei myöskään voi palauttaa ensin erikseen sopimatta toimipisteellemme.
Emme lunasta postiennakolla lähetettyjä palautuksia.
Mikäli tavara on vaurioitunut kuljetuksen aikana tai se on muuten väärä/virheellinen, tulee asiakkaan olla pikaisesti, viimeistään 14 päivän kuluessa yhteydessä info@aistiplus.fi tai 0442442214. Jos paketti on vioittunut Postissa, on tehtävä välittömästi reklamaatio myös suoraan Postille.
Takuu
Tarkastamme käytettyinä myynnissä olevat tuotteemme huolellisesti ja tarvittaessa huollamme/korjaamme niissä havaitut viat ja puutteet. Kaikilla käyteyillä tuotteilla on 30 päivän takuu tilauksen saapumisesta, joka mainitaan tilausvahvistuksessa/kuitissa. Takuu kattaa ainoastaan sellaiset tilanteet, kun tuotteessa on kuluttajansuojalain tarkoittama virhe.
Takuu ei kata vaurioita jotka ovat aiheutuneet tuotteen vääränlaisesta käsittelystä tai käytöstä. Myöskään esimerkiksi materiaalivauriot, kastumisesta johtuvat vauriot, videoprojektorien polttimot, akut ja muut kuluvat osat eivät kuulu takuun piiriin.
Takuu ei kata sellaisia asioita tai puutteita, jotka myyntikuvissa ovat olleet selkeästi esillä tai jotka myynti-ilmoituksessa kerrottu. Käytettyjen ja varsinkin vanhojen esineiden luonteeseen kuuluvat erilaiset kulumat ja käytön jäljet.
Mikäli tuotteessa on virhe, jonka takuu kattaa, on ensisijainen ratkaisu kaupan peruuttaminen ja tavaran palauttaminen. Olethan meihin yhteydessä takuuasioissa sähköpostitse info@aistiplus.fi ennen mihinkään toimenpiteisiin ryhtymistä palautuksen tai korjaamisen suhteen. Tällaisessa tilanteessa sinulle ei koidu palauttamisesta kustannuksia paitsi jos tuote todetaan ehjäksi pidätämme oikeuden laskuttaa meille aiheutuneet kohtuulliset kustannukset. Mikäli meillä on tarjota tilalle vastaava toinen tuote tai korjaus alkuperäiselle tuotteelle, saatamme ehdottaa sitä. Saat kuitenkin halutessasi valita palautuksen.
Emme vastaa valmistajan/maahantuojan mahdollisesti myöntämästä pidemmästä takuusta.
Vastuun rajoittaminen
Mikäli teknisen virheen, inhimillisen erehdyksen tai muun vastaavan syyn takia hinnassa tai tuotteen kuvauksessa tai muissa tiedoissa on virhe, Aisti Plus Oy ei ole velvollinen tuotteen toimittamisesta virheellisillä tiedoilla tai oikeanlaisen tuotteen hankkimisesta vaan saa peruuttaa tilauksen. Tällaisessa tilanteessa olemme yhteydessä asiakkaaseen.